14.11.2024, smo v Kongresni dvorani Smelt, v Ljubljani, organizirali že 12. marketinško konferenco Digitalni Laboratorij. Obiskovalci, ki so se udeležili konference v rekordnem številu, saj jih je bilo tokrat več kot 300, so imeli moč prisluhniti 11 predavateljem, 2 okroglima mizama ter vip pogovoru.
Pripravili smo najpomembnejše trenutke strnili v kratke utrinke ter povzetke predavanj.
Koliko investirati v lansiranje izdelka in zakaj je testiranje ključno?
ROK MAKOVEC
Rok Makovec je poudaril, da je predhodno testiranje trga ključno za uspešno lansiranje izdelka. Predstavil je dva pristopa k prodaji, in sicer standardni razvoj spletne trgovine ali predhodno testiranje s testnimi oglasi. Ključni kazalniki uspeha vključujejo nizke stroške pridobivanja kupca (CPA) in spodbujanje ponavljajočih nakupov. Kot primer je navedel uspešno kampanjo, ki je ob prvi profitabilni izvedbi prinesla 171 naročil v samo enem dnevu.
Formula za grajenje zmagovalne blagovne znamke!
MANCA ŠALEHAR
Predavateljica Manca Šalehar je izpostavila, da je razumevanje kupcev ključno za učinkovito grajenje blagovne znamke. Potrošniki dnevno vidijo več kot 10.000 oglasov, zato morajo podjetja jasno komunicirati svoje vrednosti in se posluževati inovativnih pristopov. Uspešni primeri, kot je Wolt, poudarjajo pomembnost stalne prisotnosti na trgu in hitro prilagajanje na nove trende.
Trajnostno komuniciranje in etično oglaševanje
MIRO MIHEC
Miro Mihec je predstavil, da sta etika in družbena odgovornost nujna za dolgoročen uspeh podjetij. Opozoril je na zakonodajne zahteve, kot sta Direktiva o trajnostnem poročanju (CSRD) in standard ISO 26000, ter pomen transparentnega komuniciranja za boj proti “greenwashingu”. Trajnostno poslovanje je označil kot pomembno konkurenčno prednost podjetij.
How TikTok has changed digital marketing: Strategies for brand visibility and engagement
JUSTUS REID
Gostujoči predavatelj Justus Reid je izpostavil, da socialna omrežja (TikTok), spreminjajo marketing in omogočajo dostop do globalnega občinstva. Poudaril je, da sta kakovostna in konstantna produkcija vsebin ključna za uspeh na teh platformah. Prav tako je pomembno razumevanje algoritmov in vzpostavljanje osebne blagovne znamke za dolgoročno rast.
Razpisne priložnosti za podjetja
ANJA BAČKO
Anja Bačko je predstavila razpisne priložnosti, ki podjetjem omogočajo trajnostno rast. EU Green Deal cilji vključujejo zmanjšanje emisij, krožno gospodarstvo in rabo obnovljivih virov energije. Načelo “Do No Significant Harm” postavlja temelje za trajnostne projekte, medtem ko predvideni razpisi podpirajo projekte na področjih, kot so OVE, trajnostni turizem in ESG poročanje.
Nova pravila igre: Kako digitalna orodja oblikujejo prihodnost zaposlovanja
URH KOVAČIČ
Urh Kovačič nam je predstavil, kako digitalizacija spreminja način zaposlovanja. Večina kandidatov so pasivni iskalci zaposlitve, zato morajo podjetja izboljšati svoje procese prijave, da so hitri in enostavni. Prav tako morajo vzpostaviti “fer odnos” z novimi generacijami, saj s tem lažje privabijo ter zadržijo najboljše talente.
Prihodnost marketinga: Kako bo digitalna identiteta oblikovala naslednje desetletje
MITJA SIMČIČ
Mitja Simčič – Digitalna identiteta predstavlja digitalno podobo posameznika, ki vključuje osebne podatke, preference in vedenje, kar tržnikom omogoča prilagajanje izkušenj in učinkovito komuniciranje. Posameznikom omogoča nadzor nad njihovimi osebnimi podatki s pomočjo kriptografije in blockchain tehnologije, s čimer zmanjšuje odvisnost od centraliziranih entitet ter izboljšuje varnost in zasebnost, kar naslavlja vse večje skrbi potrošnikov.
Strategije internega in eksternega komuniciranja z digitalnimi orodji
GABER MAROLT
Gaber Marolt je predstavil pomembnost dobre vodje ter razumevanje ekipe. Razložil, je kaj so karakteristike dobre vodje ter glavne veščine, ki jih mora imeti. Prav tako digitalizacija omogoča bolj učinkovito delo in boljše uporabniške izkušnje, medtem ko avtomatizacija procesov in povezovanje digitalnih platform zagotavljata konkurenčno prednost.
Izkušnje podjetja Elementum v digitalnem preoblikovanju prodaje plemenitih kovin
PETER SLAPŠAK
Peter Slapšak je predstavil 18-letno časovnico digitalizacije poslovnih in marketiških procesov v podjetju Elementum. Predstavil je glavne razloge, ki so jih spodbudili k digitalni transformaciji. Prav tako smo spoznali tudi prednosti ter izzive digitalizacije v praksi.
Ali je vaše email orodje že zrelo za smetišče?
ROMAN ČRETNIK
Umetna inteligenca je v vzponu in v naslednjih nekaj letih se nam obeta ogromno novosti. Pametna personalizacija, brezhibna logistika, obvladovanje tveganj in cen zavarovanj, naročnine namesto nakupov, glasovni pomočniki, prek katerih bomo lahko opravili nakupe. Spletne trgovine, ki uporabljajo UI za personalizacijo izkušenj kupcev, prodajo 15-20% več.
Ustanovitev podjetja
MIRKO POŽAR
Mirko Požar je predstavil kakšen je osebni motiv ustanovitve podjetja. Spoznali smo, da podjetja ustvarjajo in maksimirajo dobiček za delničarje, kar je osnovna predpostavka neoklasičnega ekonomskega pogleda, kar je tudi temeljni vzrok nizkega zaupanja.
OKROGLA MIZA 1
MIHA KRAPEŽ, MARKO PLAZAR, TAMARA ŠIŠIĆ KRAMER
Miha Krapež, Marko Plazar ter Tamara Šišić Kramer so na okrogli mizi predstavili kako uskladiti marekting in prodajo za uspešno rast in širitev na tuje trge. Na realnih primerih so predstavili izzive, s katerimi se podjetja srečujejo pri rasti ter širitvi in rešitvami, ki so jih v svojih podjetjih poiskali. Spoznali smo tudi pomembnost mreženja z ostalimi podjetniki ter grajenja zaupanja pri svojih strankah.
OKROGLA MIZA 2
ALEŠ BABIČ, GREGOR ZALOKAR, DARKO DUJIČ, ALEŠ POTRČ
Z gosti na okrogli mizi smo se pogovarjali kako in zakaj se lotiti tujih trgov ter na njih tudi uspeti. Svoje izkušnje, znanja ter zgodbe so z nami delili Aleš Babič, Gregor Zalokar, Darko Dujič in Aleš Potrč. Predstavili so tudi pomembnost osebnega stika, dogodkov ter mreženja pri iskanju novih partnerjev. Spoznali smo tudi pomembnost pri raziskovanju tujih trgev pred širitvijo na te.
VIP POGOVOR
TANJA SKAZA
Tanja Skaza je na VIP pogovoru predstavila pomembnost soočanja z ovirami, ki jih srečujemo v svojem življenju, kakor tudi dobrega odnosa z drugimi ljudmi. Povedala je tudi, da je pristnost tista, katera je njen cilj, saj jo s tem ljudje spoznajo točno takšno kot je.